12 Haziran 2011 Pazar

Çinli kadının güzellik trendleri

Çin, dünyanın en kalabalık ülkesi. Çin’de 1.34 milyar insan yaşıyor ve yüzde 48.73’ü yani 652.9 milyonu kadın. Kadınların 321 milyonu anne. Batıda durgun pazarlardaki ciro kaybını hemen tüm markalar Çin pazarında kapatmaya çalışıyorlar. Bir nevi kurtarıcı market.

Güzellik sektörü tüm dünyada olduğu gibi Çin’de de büyük bir sektör. Unilever’in Şangay’daki Tüketici İçgörü ve İnovasyon Merkezi’ni ziyaret ettiğimizde birçok sunum izleme fırsatımız oldu. Ogilvy Asya Pasifik Bölgesi Kültür-İçgörü Direktörü Kunal Sinha’nın sunumu en ilginç olanlardan birisiydi. Kunal, Çin kadınıyla ilgili detayları paylaşırken Çinli kadının güzellik trendlerini de anlattı. Çin'de bu alanda gördüğüm en belirgin farklılıklardan birisi kozmetiklerin teni beyazlatan türlerinin olması.

Çinli kadının çalışma oranı yüksek, para kazanıyor, güzelliğe para harcıyor ve zaman ayırıyor. Estetik operasyonlarda Çin, ABD ve Brezilya’dan sonra üçüncü sırada yer alıyor. Çinli kadınlar daha beyaz bir cilt, daha büyük gözler istiyorlar ve batılı kadın gibi görünmek istiyor. Ama onun en hayran olduğu kadın tipi Japon kadını. Çin'li kadın özellikle Japon kadının cildi gibi bircilt istiyorlar.

Çin kadınının 6 güzellik trendi

Nihai hedef: Işıltılı, pürüzsüz beyaz bir cilt

Çinli kadın soluk beyaz bir ten değil, pembemsi, inci beyazı, doğal görünümlü sağlıklı doğal bir cilt arayışında. Bu nedenle de başka ülkelerde dikkatimi çekmeyen bir kozmetik türüyle karşılaştım. Kremler, losyonlar, nemlendiricilerin mutlaka beyazlatan türleri de raflardaki yerlerini almış durumda.

Beyaz ten Çin’de yüksek statü göstergesi kabul ediliyor. Aynı zamanda cazip ve seksi görünmenin şartı olarak kabul ediliyor.

Peter Pan Trendi: Anti-aging yoluyla yaşlanma

Çin’de anti-aging hem kadınlar, hem erkekler için çok çekici. Daha genç görünmek birçok Çinli için sosyal bir ihtiyaç. Bunu makyaj, kıyafet, yaşam biçimi, teknoloji pisikolojik ve fiziksel desteklerle elde etmeye çalışıyorlar. Peptit, altın tozu, mineraller, havyar, kalojen, botoks gibi maddeler yoğun talep görüyor.

Sağlık ve Bakım: İçsel huzur ve çekici görünüm

Çinli kadın için güzellik bir dengedir. Sağlık ve güzellik birbirinden ayrılamaz. Bu dengeyi iç huzur ve çekici bir dış görünümle yakalamaya çalışıyor. İç huzur için yoga ve seyahat, geleneksel Çin içeceklerini tercih ediyor. Dış çekicilik için yüksek teknoloji ürünleri kullanıyor. Örneğin kalojen benzeri ürünlerin cilt için kullanılan türlerinin yanısıra tablet olarak, yenilebilir versiyonu da kullanılıyor.

Doğal Trend: Geleneksel Çin Bilgeliğinin yeniden doğuşu

Doğal maddeler, yerel bitkiler ve baharatlar, ginseng gibi Çin’e özgü bitkilere ilgi yeniden yükselmiş. Ayrıca dış güzellik için kaplıca ve spa tedavileri çok tercih ediliyor. Makyaj renklerinde doğal ve organic renkler kullanılıyor. Çinli kadın sadece güzellik değil, hoşgörü, tazelik, aromaterapi ile doğanın özünü yakalamaya çalışıyor.

Spa, güzellik salonu, masaj gibi deneyimleri eve getiren ürünler
Çin’de spa ve güzellik salonları, cilt bakımı oldukça popüler. Kadının çalışma oranı çok yüksek. Dolayısıyla stresle mücadele etmek isteyen Çinli kadın için spa, masaj gibi tedavi yöntemleri oldukça Önemli. Ayrıca spa, masaj, cilt bakımı ürünleri evlerde de oldukça yoğun kullanılıyor.

Nötr güzellik: Daha farklı güzellik manzaraları

Çinliler artık farklı görünümleri daha hoşgörüyle karşılıyorlar. Özellikle gençler için nötr güzelliğin yükselişi belirli bir tip güzelliğin seçiminden çok güzelliğin geleneksel veya çoğunluğun görünümüne karşı bir isyan olarak değerlendiriliyor.


Erkek görünümlü Çinli kızlar, ya da daha feminen Çinli erkekler Çin’de artık yadırganmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder