28 Eylül 2011 Çarşamba

Son bir yılın en iyi iki sinema reklamı: TİVİBU ALTYAZI FİLMLERİ, VODAFONE RED

EN İYİ SİNEMA MEDYA KULLANIMI
Sinema mecrası her geçen yıl başvurunun azaldığı bir kategori. Sadece Türkiye'de değil dünyada yapılan birçok yarışmada da aynı şey sözkonusu. Bu yıl sinema kategorisine sadece dört proje başvurdu ve üçü kısa listeye kaldı. TBWA İstanbul'un TT NET için hazırladığı “TİVİBU ALTYAZI FİLMLERİ” birincilik ödülü kazanırken, OMD İstanbul'un Vodafone için hazırladığı "VODAFONE RED:BİR VIP PROGRAMI SİNEMANIN AYRICALIKLAR SUNAN DÜNYASI" isimli çalışması başarı ödülü kazandı.

“TİVİBU ALTYAZI FİLMLERİ”
İNOVATİF MEDYA STRATEJİSİ:
Uygulama olarak alışılagelmişin dışında bir görsel anlatımla mecrada bir farkındalık yaratmaya çalıştık.

KREATİF UYGULAMA:
Yaratıcı çalışmanın çıkış noktası, alt yazı takip etmenin film izlerken yarattığı zorluk oldu. Dublajsız film izlerken, alt yazı ya da film kaçırılabiliyordu. Bu içgörüden yola çıkarak seçtiğimiz bazı Hollywood filmlerinin görüntüleri ile alt yazılarının yerini değiştirdik. Hazırladığımız filmlerde görüntülerin olması gereken yerde devasa boyutlarda bir alt yazı, alt yazıların olması gereken yerde de seçilen filmden bir sahne vardı. Kampanyada kullandığımız filmleri ve filmlerden kareleri seçerken, izleyicilerin hangi filmi olduğunu tahmin etmeye çalışmalarını da istedik. Filmlerin finalinde “Filmi mi izliyorsunuz, alt yazıları mı?” mesajımızı da sadece super olarak verdik. Böylelikle izleyici mesajı kendi okuyarak çözmeye çalıştığı bulmacanın cevabını kendi kendine vermiş oldu.



HEDEF KİTLE VE SONUÇ:
Teknolojik yenilikleri ilk kez denemek isteyen, moda olanın dışında kalmak istemeyen, üniversite mezunu, beyaz yakalı, AB SES hedeflendi.

Farklı bir uygulamayla ses getirip, word of mouth yaratarak Tivibu’nun farkındalığına katkıda bulunduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder