4 Kasım 2011 Cuma

Bu yılın en yaratıcı dijital kampanyası: Seninki kaç santim?

Yaratıcılıkta sınır tanımayan dijital pazarlama fikirlerini ödüllendirildiği Digital Age Yaratıcılık Ödülleri'nin ikincisi 3 Kasım 2011 akşamı gerçekleşen ödül töreniyle sahiplerini buldu.

Yarışmanın 23 kategorisine 1 Temmuz 2010 – 30 Haziran 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş toplam 345 proje başvurdu. V For Viral ajans Greenpeace Akdeniz için yaptığı 'Seninki Kaç Santim' çalışması bu yıl tüm projelerin önüne geçmeyi başardı ve büyük ödülü kazandı.

'Seninki kaç santim?' projesi büyük ödülün yanı sıra 'En Yaratıcı Sosyal Medya Kampanyası' ve 'En Yaratıcı Dijital Medya Kullanımı' kategorilerinin birincisi olurken, 'En Yaratıcı Viral Kampanyalar' kategorisinde de başarı ödülü kazandı.


STRATEJİ, UYGULAMA VE YARATICILIK
Çeşitli araştırma verilerini dikkate alarak bu gidişle dünyadaki balık stoklarının 2050’de biteceği gerçeği ile yola çıkan Greenpeace Akdeniz ve V For Viral ajansı azalan balık popülasyonu konusunda farkındalık yaratmak, sorunun kaynağını göstermek ve bireylere çözümün bir parçası olabileceklerini anlatmak amacıyla bir strateji geliştirmiş. Çözümün, Tarım Bakanlığı’ndan yasal balık avı boylarının yeniden düzenlemesini istemek olduğuna inanıyorlar ve insanları şaşırtarak, ilgilerini çekerek bu çalışma için hazırlanan web sitesine gelmelerini sağlıyorlar.

İnsanların seks çağrıştıran, provokatif bir çağrıya kayıtsız kalamayacağını düşünüp, paylaşarak arkadaşlarını “kandırabilecekleri” ve zaten aşina oldukları bir söylemi kampanya konsepti olarak seçmişler: 'Seninki Kaç Santim?' Ajans, bu söylemin, ilk bakışta balık rezervlerinden bahsetmese de boyutun önemini vurguladığını belirtiyor.

KREATİF UYGULAMA:
Ajans kampanya için bir web sitesi tasarlayarak işe başlamış. Kullanıcılar, sitedeki formu doldurarak Tarım Bakanlığı’ndan yasal avlanma boylarını düzeltmesini istiyorlardı. Akıllı telefonlara özel mobil site üzerinden de katılım alınıyordu. Aynı zamanda tüketicilerin aktif rol alması için “balık büyütme” uygulaması da kurgulanmış. Form imzalandığında sistem bir balık üretiyor ve balığın büyümesi, her kullanıcıya özel bağlantıya gelen tıklara ve doldurulan forma bağlıydı.

Farklı bir kitlede farkındalık yaratmak için İrem Altuğ ve Özgür Özberk’le bir viral video hazırlanmış ve video, ünlülerin internete sızdırılmış seks kasetlerini andırıyormuş. Çoğu ücretsiz sağlanan billboard ve raketlerde, SMS kampanyası başlatılan tanıtım kampanyası Şenay Gürler’in seslendirdiği radyo spotuyla devam etmiş. “Check-in” olmaya dayalı Foursquare’de Greenpeace Akdeniz profili yaratılarak ve balık satan tüm restoran, hal ve marketlere “ipucu” olarak kampanyayı duyuran mesajlar bırakılmış ve kullanıcılar “check-in” oldukça marka mesajı ekranlarında belirmiş.

Özellikle konvansiyonel medyada son derece popüler olan bu kampanyanın sonuçları hem Greenpeace Akdeniz hem de ajansın yüzünü güldürmekle kalmamış, aynı zamanda birçok ödül kazanmalarını da sağladı. Aynı kampanya Felis Ödülleri 2011'de de 'En İyi Çoklu Medya Kullanımı' kategorisinde başarı ödülü alırken, 'En İyi Kamu Yararı Kampanyası' kategorisinin birincilik ödülünü kazanmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder