15 Ocak 2012 Pazar

Ne kadar iyi olduğun değil, ne kadar iyi olmak istediğin önemli

Efsanevi Yaratıcı Yönetmen Paul Arden ünlü reklam ajansı Saatchi&Saatchi'de tam 15 yıl çalıştı. Sonra kendi film şirketi Arden Sutherland-Dodd'un başına geçti. Arden, Nisan 2008'de hayata veda ettiğinde ardında birçok başarılı reklam çalışmasının yanı sıra reklamcılık alanında birçok kitap bıraktı.

"Whatever You Think, Think The Opposite" and "It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To Be" en önemli iki kitabıdır.

"Arden, Mesele Ne Kadar İyi Olduğun Değil, Ne Kadar İyi Olmak İstediğindir" kitabına şu cümleyle başlar:

"Zengin ve güçlü insanların hemen hiçbiri dikkat çekecek kadar yetenekli, eğitimli ya da çekici değildir. Onlar zengin ve güçlü olmak istedikleri için zengin ve güçlü olurlar."

Ve devam eder Paul Arden: "Nerede ya da kim olmak istediğini bilmek sahip olduğun en büyük değerdir. Bir amaç yoksa başarmak zordur."

Saatchi&Saatchi 1991'den bu yana her yıl Cannes Lions Yaratıcılık Festivali'nde gerçekleştirdiği ve festivalin en çok ilgi gören bülümü ünlü 'New Directors Showcase'de ilk yılında ve sonraki uzun yıllar boyunca Paul Arden sunmuştu. Daha sonra sunuculuğu Saatchi&Saatchi global kreatif direktörü Bob Isherwood'a bırakmıştı.

Paul Arden hayata veda ettikten iki yıl sonra 2010'da Cannes'da yine karşımıza çıkmıştı ve hepimizi çok şaşırtan bir açılış konuşması yapmıştı. Bir hologram şeklinde sahnede beliren Paul Arden açılış konuşmasına şu sözlerle başlamıştı: "Burada olmaktan biraz şaşkınım ancak ben olmasam bile şovun hala yaşıyor olması çok iyi."

'YETENEK İŞE YARAR AMA HIRS KADAR İLERİ GÖTÜRMEZ'

Arden kitaplarında yaratıcı insanın sürekli isyan edecek bir şey aradığını söyler. Bunun nedenini şöyle açıklar: "Yaratıcı insanların yaşamını heyecanlı kılan bu isyandır." Müşterilerin hayatını ise bu yaratıcı insanların heyecanlandırdığını belirtir.

Herkesin işinde iyi olmak istediğini söyleyen Arden, "Önemli olan ise ne kadar iyi olduğun değil, ne kadar iyi olmak istediğindir." der. Yeteneğin işe yaradığını ama hırs kadar ileri götürmediğini belirtir. Ulaşılmaza ulaşabilmenin mümkün olduğunu söyleyen Ardan, önce insanın yapabileceğinden daha fazlasını hedeflemesi gerektiğini belirtir. Sonra da hayalini gerçek olmak istediğin yere kur der.

Buna en iyi örneklerden birinin Victoria Beckham olduğunu belirtir Arden. Victoria gençliğinde İngiltere'de en çok satan Persilmatik kadar ünlü olmak istediğini söylemiştir. Arden, bunun çok ilginç bir şey olduğunu ve Victoria'nın son derece orijinal bir hayal gücüne sahip olduğunu belirtir. O'na göre Victoria Beckham'ı bugün bulunduğu noktaya işte bu hayal gücü taşımıştır.

Kaynak: It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To Be

1 yorum:

  1. paul arden'in kızıda şuan Kaş ta yaşamaktadır ve işlerinde enaz paul arden kadar iyidir ve çok iyi 2 restaurant çalıştımaktadır bunlardan biri eski liman içerisinde Sultan garden restaurant diyeri ise kaş meydanında ottoman kebab house ve Paul Arden'in adına açılmıs resim galerisi (arden galaria) Harriet hanımla tanışma fırsatım oldu ve enaz babası kadar ilginç ve başarılı.Teşekkürler Harriet arden kalkan

    YanıtlaSil