30 Ağustos 2012 Perşembe

Güle Güle 'Mösyö İnternet'

Eğer bir yerlerden sanal alemi izliyorsan sana zamanında 'Mösyö İnternet' diye takılanlara oradan nasıl da iyi bir cevap gittiğini mutlaka görmüşsündür. Aslında 'Mösyö İnternet'in nasıl da vizyonerliği vurgulayan bir yakıştırma olduğunu ancak bugün anlayabildik!

Cenaze törenin yarın, ama biz senin dijital dünyanda bugün sana yakışacak bir uğurlamaya tanık olduk.

Çoğu gazeteci arkadaşının, teknoloji dünyasındaki birçok iş insanının, seni tanıyan-tanımayan dijital vatandaşların ardından söyledikleri, yazdıkları gerçekten gurur vericiydi. Tibet tüm bunları ileride okuduğunda nasıl da babasıyla gurur duyacak.

Yurtsan Atakan, Türkiye'de gazetecilerin 'Babıali' sınırlarında şişik egoyla gezdikleri bir dönemde onlara sürekli bir şey anlatmaya çalışıyormuş. 'İnternet' diye bir şeyin geldiğinden, Türk gazeteciliğinin de buna hazırlanması gerektiğinden bahsediyormuş. Birkaç yıl önce bize o günlerden şöyle bahsetmişti: 'Ben ısrarla teknoloji ve internetten bahsediyor, Hürriyet gazetesinde bir an önce hazırlık yapmak gerektiğini vurguluyordum. O kadar ısrarla anlatıyordum ki birçok gazeteci arkadaşım bana takılmaya başlamışlardı. Ben odaya girdiğimde 'İşte, Mösyö İnternet de geldi derlerdi.'

Bugün Ertuğrul Özkök'ün Yurtsan için verdiği 'Dijital ölüm ilanı' gerçekten çok etkileyici ve Yurtsan'ın hakkını teslim eden, değerini bir kez daha ortaya koyan bir yazıydı. Çok etkilendik. Ama gönül istiyor ki sevdiğimiz insanlar, dostlarımız bizi terk etmeden onlara ne kadar değerli olduklarını hissettirelim.

Yurtsan, bana ve Necati'ye 'siz benim en yeni eski dostlarımsınız' derdi.

Gerçekten de dostluğumuz, arkadaşlığımız birkaç yıldır sürmesine karşın sanki birbirimizi bin yıldır tanıyorduk. Sanki çok eski dostlardık ve uzun bir aradan sonra birbirimizi bulmuştuk.

Güle güle 'en yeni eski dost'... Mekanın cennet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder