26 Eylül 2012 Çarşamba

Londra 2012 Olimpiyatları'nın kazanan markaları

Londra 2012 Olimpiyatları tamamlandı. Olimpiyatlar tamamlandı, tamamlanmasına ancak araştırmalar devam ediyor.

Oldukça büyük bütçelerin döndüğü, birçok sponsorun yer aldığı olimpiyatlarda hangi markaların gerçek anlamda kazançlı çıktığı merak konusu.

Olimpiyatların sponsorluk bütçesi 1,5 milyarı geçti.

M&M Global dergisi olimpiyatlarla ilgili değerlendirme dosyasında Londra 2012'nin gerçek kazananlarını yazdı.

OLİMPİYATLARDAN KISA KISA

  • Olimpiyatlar boyunca yıldız sporcular sosyal medyada oldukça büyük bir etki yarattı. Özellikle  Michael Phelps ve Tom Daley Facebook'ta milyonlarca fan kazandılar.
  • Wildfire araştırmasına göre, olimpiyatların resmi sponsorlarından Visa, Facebook'taki beğeni oranını yüzde 29 arttırırken, Samsung Mobile ise yüzde 19 arttırarak 11 milyon kişiyi geçti. Yerel bir sponsor olan Lloyds TSB ise yüzde 68 artış sağladı.
  • Reckitt Benckiser Olimpiyat Köyü'ndeki 10 bin atlete 150 bin condom dağıttı.
  • Olimpik Park'a 1.800 yiyecek-içecek büfesi kuruldu.
  • Olimpiyatlar süresince 216.575 fan Adidas'ın Facebook hesabına eklendi.
  • Michael Phelps ile ilgili 492 bin 504, Ryan Lochte için 132 bin 554, Usain bolt için 131 bin 685 tweet atıldı.
  • Twitter'da en çok ilgi gören aktiviteler: Tenis yüzde 10.13, futbol yüzde 8.93, yüzme yüzde 8.87, voleybol yüzde 8.13, basketbol yüzde 7.97.
  • Olimpiyatların ana sponsorlarından P&G'nin videoları 2.487.259 kez paylaşıldı ve rekor kırdı. Ondan hemen sonra gelen paylaşım Adidas'ın oldu: 211.579.
  • Olimpiyatlar boyunca en fazla farkındalık yaratan marka ise McDonald's oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder