23 Ekim 2012 Salı

2.1 milyar internet kullanıcısının dörtte biri Çinli



Dünyada internet kullanıcı nüfusu 2.1 milyar civarında. Her geçen gün gittikçe artan bu nüfusun ağırlıklı bölümünü ise Çinliler oluşturuyor. Çinliler internet nüfusunun yüzde 23'ünü, yani yaklaşık olarak dörtte birini oluşturuyor. 

Çinlilerin hemen arkasından ise yüzde 12'lik bir oranla Amerikalılar geliyor. 

TGI araştırmasına göre Türkler internette şimdilik bir azınlık: yüzde 2. 

Dünya ortalamasıyla karşılaştırıldığında gelişmiş ve gelişmekte olan 10 ülkenin internet kullanıcıları arasındaki yoğunluğu şöyle bir tabloyla özetlenebilir:
  1. Çin 23 %
  2. ABD 12 %
  3. Hindistan 5 %
  4. Brezilya 4 %
  5. Almanya 3 %
  6. Birleşik Kralllık 2 %
  7. Türkiye 2 %
  8. Meksika 2 %
  9. Mısır 0.5 %
  10. Güney Afrika 0.5 %
Kaynak: TGI International

9 Ekim 2012 Salı

Felis'te en çok ödül kazanan ajanslar ve reklamverenler

'Felis Ödülleri’nin yedincisini 18 Eylül’de Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirdi. 800’e yakın projenin yarıştığı Felis’te yılın medya ajansı büyük ödülü Mindshare’e, yılın reklamvereni büyük ödülü ise Unilever’e gitti.' 

2012’de Felis’te yaklaşık 800 proje yarıştı. Projelerin 169 tanesi ‘Dijital kategoriler’e başvurdu.

Kısa listeyi oluşturmak için üç farklı ön jüri çalıştı. 10 günlük bir değerlendirme sonucunda 305 proje kısa listeye kalmayı başardı.

Kısa listeye kalan projelerin 37’si birincilik ödülü alırken, 65 tanesi de başarı ödülü kazandı.

BÜYÜK ÖDÜLLER MINDSHARE VE OMD’YE GİTTİ 
Bu yıl Felis'te büyük ödül oylamasında ilk kez iki proje eşit oy aldı: Doritos Akademi ve Hayat Paylaşınca Güzel kampanyaları. Böylece bu yıl ilk kez büyük ödül iki ajansa verildi: Mindshare ve OMD. 

YILIN AJANSI BÜYÜK ÖDÜLÜ MINDSHARE’İN, YILIN REKLAMVERENİ BÜYÜK ÖDÜLÜ UNILEVER’İN 
Felis’te yılın ajansları belirlenirken sadece medya ajansları değerlendiriliyor. Medya ajansları yarışmaya başvurdukları projelerden kısa listeye, finale kalan ve birincilik ile büyük ödül kazandıkları projelerinden belirli puanlar kazanıyorlar.

Bu puanların toplamından sonra, yılın ajansı büyük ödülü Mindshare, yılın ajansı birincilik ödülü OMD ve yılın ajansı başarı ödülü ise Universal McCann’in oldu.

Aynı yöntemle belirlenen yılın reklamverenlerinde ise büyük ödül Unilever’e, birincilik ödülü Turkcell’e ve başarı ödülü Coca Cola’ya gitti.

FELİS’TE EN ÇOK ÖDÜL KAZANAN AJANSLAR 
Bu yıl en çok ödül kazanan ajans, iki büyük, 11 birincilik ve 14 başarı ödülü olmak üzere toplam 27 ödülle Mindshare oldu. OMD ise bir büyük ödül, beş birincilik, 11 başarı ödülü alarak toplam 17 ödülün sahibi oldu. OMD ve Tribal DDB ile birlikte birlikte yarışmaya başvuran Medina Turgul DDB en çok ödül kazanan yaratıcı ajans olurken, C-Section üç birincilik ve yedi başarı ödülüyle en başarılı ajanslar arasında yerini aldı. Universal McCann de beş birincilik ve iki başarı ödülüyle yılın en başarılı ajanslarından biri olarak dikkat çekti.

YILIN REKLAMVERENLERİ 
‘Her başarılı ajansın arkasında başarılı bir reklamveren vardır’ derler. 2012'de ajansların başvurdukları projelerde en çok ödül kazanan reklamveren Unilever oldu. Unilever bir büyük, beş birincilik, yedi başarı olmak üzere toplam 12 ödül kazandı. Turkcell ise beş birincilik, yedi başarı ödülüyle en çok ödül alan reklamverenlerin başında geldi. Frito Lay bir büyük, üç birincilik ve yedi başarı ödülü kazanırken, Coca-Cola üç birincilik, yedi başarı ödülü kazandı.

3 Ekim 2012 Çarşamba

Dünyanın en değerli 10 markası

Interbrand dünyanın en değerli markaları listesini açıkladı. Interbrand'in her yıl yaptığı 'Best Global Brands' araştırmasının 2012 sonuçlarına göre en büyük çıkışı Apple yaptı. Apple, 'Best Global Brands 2010'da 17. sıradayken, 2011'de 33.492 US $'lık marka değeriyle sekizinci sıraya yükselmişti. Bu yıl ise rekor bir büyüme oranıyla (129 %) ikinci sıraya yükseldi. 2012 listesinde Apple'ın değeri 76.568 US $.

Uzun yıllardır dünyanın en değerli markası olmayı sürdüren Coca-Cola bu yıl da bu geleneği bozmadı. Coca-Cola geçtiğimiz yıla göre 8%'lik bir büyüme sağlayarak 77.839 US $m değerine ulaştı.

 2012'NİN EN DEĞERLİ 10 MARKASI

  1. Coca-Cola 77.839 US $m, büyüme oranı: 8 % 
  2. Apple 76.568 US $m, büyüme oranı: 129 % 
  3. IBM 75.532 US $m, büyüme oranı: 8 % 
  4. Goole 69.726 US $m, büyüme oranı: 26 % 
  5. Microsoft 57.853 US $m, büyüme oranı: -2 % 
  6. GE 43.682 US $m, büyüme oranı: 2 % 
  7. McDonalds US $m, büyüme oranı: 13 % 
  8. Intel 39.358 US $m, büyüme oranı: 12 % 
  9. Samsung 32.893 US $m, büyüme oranı: 40 % 
  10. Toyota 30.280 US $m, büyüme oranı: 9 %