31 Mart 2013 Pazar

Türkiye Facebook Nüfus Sayımı

Digital Age dergisi ilk kez Türkiye'nin 'Facebook Haritası'nı yayınladı. Digital Age ile 1 Nisan'da dağıtılan harita Socialbakers verilerinden yola çıkarak hazırlandı. Kasım 2012-Şubat 2013 arasındaki dönemde yapılan araştırmaya göre Türkiye Facebook'taki nüfusuyla dünyadaki en kalabalık altıncı ülke.

FACEBOOK NÜFUSU: 32.400.00

Türkiye'de toplam 32 milyon 400 bin Facebook kullanıcısı var. İstanbul 8.316.400 kullanıcı ile ilk sırada yer alırken, Ankara 2.991.540 kullanıcı ile ikinci sırada, İzmir ise 1.853.340 kullanıcı ile üçüncü sırada. izmir'i sırasıyla Antalya, Adana, Konya, Bursa, Mersin, Kocaeli ve Gaziantep takip ediyor.

Facebook kullanıcılarının yüzde 64'ü erkek, yüzde 36'sı ise kadınlardan oluşuyor. Facebook'ta en fazla fanı olan kişi ise Cem Yılmaz.

Türkiye'de 81 ilin tamamında Facebook kullanıcısı bulunuyor. En az Facebook kullanıcısı Iğdır'da.




16 Mart 2013 Cumartesi

İçerik pazarlamasına başlamanın en temel kuralı 5 N 1 K

Gazeteciliğin en temel kurallarından biridir 5 N 1K. Tüm gazetecilik öğrencilerine öğretilir. İyi haberin hikayesinin temelini oluşturur: Ne, nerede, ne zaman, neden, nasıl ve kim.

Bu kural, haberi doğru şekilde okura vermeye yardımcı olurken, aynı zamanda haberin ilgi çekici bir hikayeye dönüşmesini sağlar.

İyi gazetecilik gibi iyi içerik da bu temel kuraldan hareket eder. Özellikle çevirimiçi içerik stratejisi kendi değerlerinizden beslenen ama ulaşmak istediğiniz kitleye odaklanmış hikayeler gerektirir. Bu kural müşterilerinize, onların ihtiyaçlarına ve tercihlerine odaklanmanıza yardımcı olur.

İçerik stratejisi oluştururken neden sorusunun yanıtıyla başlamak gerekir.
  1. Neden bir içerik yaratmak zorundayız: Amacımız ve hedefimiz nedir?Yeni müşteri mi çekmek istiyoruz? Şirketimizle ya da kendimizle ilgili farkındalık mı yaratmak istiyoruz? Çevirimiçinde daha fazla bilgi paylaşarak insanların bize daha kolay ulaşmaları nı mı sağlalamak istiyoruz? Networkümüzü büyütmek ve hakkımızda daha fazla konuşulmasını mı sağlamak istiyoruz?
  2. Biz kimiz? İçeriğimizin besleneceği değerlerimiz nelerdir? İçeriğimizi kimlerin okumasını istiyoruz. Kime ulaşmak istiyoruz. İdeal müşteri ya da izleyenlerimizin kimlerden oluşmasını istiyoruz? Bu kişiler çevirimiçindeyken zamanlarını nerede geçiriyorlar? Hangi profilden insanlar? Ne istiyorlar? Bunların bizinle ilgili ne yapmalarını istiyoruz?
  3. İçeriğimizin neyi elde etmesini istiyoruz? Yaratacağımız içeriğin kişileri nasıl etkilemesini istiyoruz?
  4. İçeriğimizi nasıl geliştireceğiz? İçeriği hangi süreçlerle yaratacağız?
  5. İçeriğimizi ne zaman oluşturacağız? Bir yayın takvimimiz var mı? 
  6. İçeriğimizi nerede yayınlayacağız? Yarattığınız içeriğe nasıl erişilecek? İzleyenleriniz bunu nasıl paylaşacak?
İçerik pazarlamasına başlayacak kişilerin öncelikle bu sorulara yanıt bulması gerekir. Bu temel soruları yanıtladıktan sonra devamı daha kolay gelecektir.